Telefonumu sürekli istiyor😕Ne yapmalıyım?

Günaydın🌺 Sık sık telefonumu kaçırmasını/almasını nasıl önleyeceğim? Sorusu için pratik öneriler ister misiniz? 

Öncelikle ben de de bu konuyla mücadele ediyorum bilmenizi istedim. Alya ve Alp de her çocuk gibi bu olaya sarmaya meyilli😊

Mücadelemde neler yapıyorum? ✅Öncelikle engellemek önlemek niyetini çıkardım beynimden. Bu mümkün değil. Gerçekçi değil. Onun yerine sınırlı ve uygun kullanım için mücadele ediyorum. ✅Restorant cafe iftar misafirlik gibi sosyal aktivitelerimizde, arkadaşı olduğunu oyun alanı olduğunu bilsemde yanımda küçük bir çantada mutlaka sevdikleri hamur-kalem-quixel-lego gibi meşgul edici bikaç şey bulundururum. Eğer bulundurmazsam bana sararlar keyfim kaçar bilirim. Ya da telefon vermeye mecbur kalırım. ✅Arabamızın bagajında meşhur piknik valizimiz mutlaka durur. Gittiğimiz yer yayılabileceğimiz bir alansa açarız valizi kilimleri😉bknz #tabletsizdeolur ✅Sabahları biz hazırlanırken bi boşluk olunca onlar sormadan onlara bir hoşluk olarak ben teklif ederim. "Telefonumu istersen alabilirsin. Ben giyinene kadar keyfine bak tatlım" derim. Bu onlara güvendiğim mesajını verir ve tabiki telefonun yasak olmadığı anlamına gelir. ✅Akşamları kitap okuyoruz çoğu zmn ama bazen hepbirlikte yatakta you tube dan enteresan videolar izliyoruz. Dün gece gerçek hayatta olan pokemonları izledik mesela 15 dk😊 Bu onlara you tube un eğlenceye ek olarak faydalı da bişeyler için kullanılabileceğini öğretiyor. ✅Telefon izlerlerken asla gerilmeyiz, işlevsizce hadi hadi bitsin demeyiz. Bitince bitmiştir zaten. Bitti dediysek mutlaka alırız telefonu. Bitmeden 5 dk önce biraz sonra bitiyor diye hatırlatırız ki kendini hazırlasın ağlamasın verince. ✅Bazen çok heyecanlı bişey izlerler ama süre bitmiştir. Alırım elime bakarım 4 dk kalmış. Geri veririm az kalmış bitir de ver annecim derim. Bu onlara karşılıklı esneklik mesajı verir. Ve o video bitince verirler telefonu. ✅Bir de bizi üzmedikleri her sosyal aktiviteden sonra, zamanında verdiği her telden sonra hemen olmasa da bir konuyu açıp onları kutlarız. Bizi hiç üzmediniz sizinle gurur duyuyoruz deriz. ✅Bir de arada alakasız yerlerde hoşluk olarak "telefona ne dersin" diye sunarız. Ve birlikte izleriz. Birlikte izlerken benim de hoşlandığım şeyleri de izlemeye özen gösteririz. Mesela örgü tekniği vidroları izliyoruz bazen Alp'le😂 Ben da onun için minecraft videolarına katlanıyorum. Hayat müşterek💕 ✅Olumsuz bir davranışında kesinlikle tablet/tel yok dşye yasak/ceza yapmayız. Yeni nesil iki çocuğumla ilişki kurabilmenin sınırlı birkaç yolu tel/tablet. Bunları ceza olarak yasaklayıp ilişkime zarar verir miyim😳 Deli miyim ben😱 Hayatta yapmam! Var mı bende o göz😉 Zaten cezalısın/ceza olarak/yasak kelimelerine gıcık oluyorum!

Benim öyle diyen herkesin gözünün içine baka baka inadına yapasım gelir. 🙄😂 

İşte yeni nesil minnaklarla tablet telefon mevzuları ile böyle böyle başa çıkıyoruz şimdilik.. Ciddi bir gerginlik yaşamadık bu konuda son birkaç yıldır.. Telefon ve tableti tehdit yerine fırsat olarak görüyoruz ve tehdit olabileceği durumlara karşı yumuşak yöntemler ile başa çıkıyoruz.. Şimdilik böyle😊 Bakalım ileride neler olacak😊 Babannem "problemler çözülmek içindir" der😊 Problem yaşadıkça çözüm bula bula büyütelim çocuklarımızı dilerim💕 Sağlıkla, huzurla💕 Sevgiler🌺

Yorumlar

Popüler Yayınlar